Koszty prowadzenia biura detektywistycznego – lokal, sprzęt, licencja.

Interesuje Cię praca detektywa? Chciałbyś założyć swoje własne biuro detektywistyczne? Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że nie jest to łatwe zadanie – wymaga nie tylko odpowiedniego kapitału, ale też zdobycia niezbędnej licencji. Praca detektywa wzbudza w naszym kraju coraz większe zainteresowanie – szczególnie wśród osób, które poszukują nowych wyzwań. Dowiedz się, więc jak otworzyć swoje własne biuro detektywistyczne.

Prowadzenie biura detektywistycznego – wstępne wymagania

Aby móc prowadzić usługi detektywistyczne, przedsiębiorca ma obowiązek posiada licencji. Jeżeli to on będzie świadczył usługi, musi postarać się o nią osobiście. W przypadku przedsiębiorcy niebędącym osobom fizyczną, licencję powinna posiadać co najmniej jedna osoba, która zajmie się działalnością detektywistyczną. Zdobycie takich uprawnień jest możliwe po ukończeniu specjalnego kursu, który kosztuje około 1000 – 1500 zł. Do tego należy doliczyć jeszcze opłatę za samo wydanie licencji, czyli kolejne 2200 zł. Zdobycie wszystkich formalności związanych z uruchomieniem działalności detektywistycznych to więc koszt rzędu 5 tyś zł. Kwota ta obejmuje nie tylko uzyskanie licencji, ale też inne niezbędne elementy – w tym badania lekarskie i psychologiczne, obowiązkowe ubezpieczenie OC, a także wpis do rejestru działalności regulowanej MSWiA. To jednak jeszcze nie koniec wydatków. Jeżeli chcesz prowadzić własną działalność gospodarczą, musisz liczyć się z standardowymi kosztami jej prowadzenia – pod tym względem zawód ten nie różni się od innych. W zależności od sposobu rozliczeń prawdopodobnie będziesz też potrzebował kupić kasę fiskalną, wyrobić pieczątki, a także nabyć materiały biurowe. Będzie Cię to kosztowało kolejne 1500 zł.

Koszty prowadzenia biura detektywistycznego

Nawet jednoosobowe biuro detektywistyczne musi posiadać odpowiednie zaplecze techniczne, aby realizować zlecenia dla klientów. Podstawą jest przynajmniej jeden samochód, sprzęt elektroniczny – w tym kamery i lokalizatory oraz komputer do późniejszej obróbki materiałów wizualnych. Koszt zakupu tych elementów można rozłożyć na raty – wydatek ten może sięgać nawet 100 000 zł. Innym poważnym kosztem każdej działalności jest marketing i reklama. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze wydatki stałe, między innymi składa ZUS około 1100 zł oraz księgowość – od 100 do 1000 zł. Każdego roku trzeba odnawiać ubezpieczenie OC, wykonywać sprawozdawczość na potrzeby KRS, a co dwa lata dokonywać przeglądu kasy fiskalnej.